TIC APLICADES A L’EDUCACIÓ
TIC I
CURRICULUM
ACTIVITAT:
La competència bàsica en el tractament de la informació i competència digital
Completa el
quadre:
Dimensió de la competència digital
|
Currículum d’Educació Primària: competència en el
tractament de la informació i competència digital
|
Competència
informacional
|
Aquesta
competència es el conjunt de coneixements, habilitats per treballar amb
informació; accedir, gestionar-la, criticar-la, avaluar-la i després crear
informació i penjar-la o difondre-la.
|
Competència
tecnològica o informàtica
|
No només implica
als ordinadors o màquines sinó a càmeres, GPS... Cada vegada som més
dependents d’elles. Hauríem de ser capaços d’utilitzar-los de manera
racional, seria important avaluar si aquests aparells són necessaris o no,
ara i en un futur.
|
Alfabetitzacions
múltiples
|
L’alfabetització
múltiple no només és un text imprès, en els quals rebem informació a través
d’aquestes fonts. L’escola no forma espectadors crítics ni llenguatges
diferents a l’oral o al de llegir. El llenguatge del còmic, i el sonor,
hauria de formar part del currículum no només com a espectadors sinó com a
autors.
|
Competència
cognitiva genèrica
|
La competència
cognitiva genèrica és aquella que transforma la informació en els
coneixements, relacionem aquets coneixements amb alguns que ja sabíem
anteriorment. Es pot accedir a fonts però no sabem ser crítics amb aquestes.
|
Ciutadania digital
|
La ciutadania
digital prepara per viure en un món en què la realitat i el món virtual es
barregen i es confonen. Per exemple: problemes adolescents en xarxes socials,
fotos d’internet... L’escola ha de fer que els nens i nenes que coneguin i
que es facin valdre els seus drets com a ciutadans digitals.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada