dilluns, 14 d’octubre del 2013

TIC I CURRÍCULUM

TIC APLICADES A L’EDUCACIÓ
TIC I CURRICULUM
ACTIVITAT: La competència bàsica en el tractament de la informació i competència digital
Completa el quadre:

Dimensió de la competència digital
Currículum d’Educació Primària: competència en el tractament de la informació i competència digital
Competència informacional
Aquesta competència es el conjunt de coneixements, habilitats per treballar amb informació; accedir, gestionar-la, criticar-la, avaluar-la i després crear informació i penjar-la o difondre-la.
Competència tecnològica o informàtica
No només implica als ordinadors o màquines sinó a càmeres, GPS... Cada vegada som més dependents d’elles. Hauríem de ser capaços d’utilitzar-los de manera racional, seria important avaluar si aquests aparells són necessaris o no, ara i en un futur.
Alfabetitzacions múltiples
L’alfabetització múltiple no només és un text imprès, en els quals rebem informació a través d’aquestes fonts. L’escola no forma espectadors crítics ni llenguatges diferents a l’oral o al de llegir. El llenguatge del còmic, i el sonor, hauria de formar part del currículum no només com a espectadors sinó com a autors.
Competència cognitiva genèrica
La competència cognitiva genèrica és aquella que transforma la informació en els coneixements, relacionem aquets coneixements amb alguns que ja sabíem anteriorment. Es pot accedir a fonts però no sabem ser crítics amb aquestes.
Ciutadania digital
La ciutadania digital prepara per viure en un món en què la realitat i el món virtual es barregen i es confonen. Per exemple: problemes adolescents en xarxes socials, fotos d’internet... L’escola ha de fer que els nens i nenes que coneguin i que es facin valdre els seus drets com a ciutadans digitals.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada