dilluns, 14 d’octubre del 2013

TIC I PROFESSORAT


La competència digital del professorat

Les fases en la qual la tecnologia forma part de la pràctica educativa dels docents:
1.       Fase d’accés a aprendre l’ús bàsic de la tecnologia, aprenen a com funciona, que aquesta fase ja comporta 1 any.

2.       Fase d’adopcióà els professors utilitzen els ordinadors per mateix que feien quan no els tenien.
- Els canyons o els powers points, per exemple, els utilitzen com a una pissarra electrònica. Per tant hi ha una innovació didàctica 0.

3.       Fase d’adaptacióà encara es fan pràctiques tradicionals, però ha augmentat la productivitat, també ha augmentat el ritme i la quantitat de treball dels alumnes. Per altra banda en comptes d’escriure a la llibreta doncs s’escriu a l’ordinador.

4.       Fase d’apropiacióà és la fase en la qual els professors comencen a experimentar amb aquestes noves tecnologies, i comencen a innovar la manera de treballar utilitzant els ordinadors o nous maquinaris.

5.       Fase d’innovacióà no tots els professors/res arriben en aquesta fase que consta de crear noves coses.
- Per exemple, hi ha un professor de geografia català, que ha fet geo quests, és a dir ha fet preguntes sobre geografia mitjançant el google earth.
                               - També pot estar interessant que algunes excursions dels alumnes es gravin i així després                                 poder-les penjar a un blog perquè tots els pares les puguin veure


  VIDEO DE JORDI ADELL

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada