La competència digital del
professorat
1.
Fase
d’accés a aprendre l’ús bàsic de la tecnologia, aprenen a com funciona, que
aquesta fase ja comporta 1 any.
2.
Fase
d’adopcióà
els professors utilitzen els ordinadors per mateix que feien quan no els
tenien.
- Els canyons o els powers points, per exemple, els
utilitzen com a una pissarra electrònica. Per tant hi ha una innovació
didàctica 0.
3.
Fase
d’adaptacióà encara
es fan pràctiques tradicionals, però ha augmentat la productivitat, també ha
augmentat el ritme i la quantitat de treball dels alumnes. Per altra banda en
comptes d’escriure a la llibreta doncs s’escriu a l’ordinador.
4.
Fase
d’apropiacióà
és la fase en la qual els professors comencen a experimentar amb aquestes noves
tecnologies, i comencen a innovar la manera de treballar utilitzant els
ordinadors o nous maquinaris.
5.
Fase d’innovacióà no
tots els professors/res arriben en aquesta fase que consta de crear noves
coses.
- Per exemple, hi ha un professor de geografia català, que
ha fet geo quests, és a dir ha fet preguntes sobre geografia mitjançant el
google earth.
-
També pot estar interessant que algunes excursions dels alumnes es gravin i
així després poder-les penjar a un blog perquè tots els pares les puguin veureVIDEO DE JORDI ADELL
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada